Pratibhanusarini --- 九州インド哲学ブログ2

On Indian Philosophy and Buddhist Studies

第19回西日本インド学仏教学会学術大会(於九州大学)


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第19回西日本インド学仏教学会学術大会日時 2008年8月2日(土)13:00-  会場 九州大学箱崎キャンパス国際ホール 8月2日(土) 13:00-13:35 (発表20分、質疑応答15分) 田村昌己 「バーヴィヴェーカ無自性性論証のメタ論理」広島大学大学院 13:35-14:10 片山由美  「『法華経』における一乗思想ーシャーリプトラと廻向菩提声聞ー」広島大学大学院 14:10-14:45 根本裕史  「ゲルク派のドゥラ文献における時間論---過去の存在をめぐって---」広島大学大学院 14:45-15:20 渡辺俊和  「マッラヴァーディンによる仏教徒のavinAbhAva説批判」筑紫女学園大学人間文化研究所客員研究員 15:20-15:35 Tea Break 15:35-16:10 原田泰教  「シッダセーナ・ディヴァーカラの説く見と知について」九州大学非常勤講師 16:10-16:45 源重浩  「唯識における「もの」――初期唯識思想と独我論の一考察――」九州大学専門研究員 16:45-17:20 外薗幸一  「仏伝における方便思想」鹿児島国際大学
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  1. 2008/07/27(日) 15:47:37|
  2. 未分類

Published


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『南アジア古典学』第3号,2008 Michael Hahn 1-38 Ravigupta and his Niti Stanzas (II) 出本 充代 39-56 『アヴァダーナ・シャタカ』和訳 (2) 岡野  潔 57-155 Avadanakalpalata 55章,91--92章とKarmasataka125--126話 Sarvamdada, Sibi, Maitrakanyakaの校訂・和訳 源  重浩 157-170 初期唯識思想と独我論(序説) ─『解深密経』第八章の場合─ 田村 昌己 171-189 バーヴィヴェーカの四大種説 根本 裕史 191-207 中観帰謬派の「無因消滅論」批判について 李  宰炯 209-226 〈顕現の獲得〉(nirbhasopagama, abhasopagama)について ──バルトリハリの知識論における認識〈行為〉の成立と〈時間〉── 北田  信 227-274 ベンガルの詩的象徴 吟遊詩人バウルと古ベンガル語の仏教賛歌集 片岡  啓 275-310 Tattvatrayanirnayavivrti和訳 Dominic Goodall, Kei Kataoka, Diwakar Acharya, Yuko Yokochi 311-384 A First Edition and Translation of Bhatta Ramakantha's Tattvatrayanirnayavivrti, A Treatise on Siva, Souls and Maya with Detailed Treatment of Mala

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Michael Hahn Ravigupta and his Niti Stanzas (II) Demoto Mitsuyo A Japanese Translation of the Avadanasataka (2) Okano Kiyoshi Avadanakalpalata Chaps. 55, 91, 92 and Karmasataka 125, 126: Texts and Translations of Sarvamdada, Sibi, Maitrakanyaka Minamoto Juko The Early Yogacara and Solipsism (Introduction): A Study of Samdhinirmocanasutra VIII Tamura Masaki Bhaviveka's Theory of Four Material Eleents (mahabuta) Nemoto Hiroshi On the Prasangika Refutation of the View of Cessation Being Spontaneous Yi Jaehyung Bhartrhari's View of Time: How Is It That A cognition Appears As If Occurring in A Sequence Kitada Makoto Poetical Symbolism in Bengali: The Caryapadas, the Late Buddhist Tantric Hymns from Eastern India, and the Bauls, the Mystic Bards of Modern Bengal Kataoka Kei A Japanese Trantion of the Tattvatrayanirnayavivrti Dominic Goodall, Kei Kataoka, Diwakar Acharya, Yuko Yokochi 311-384 A First Edition and Translation of Bhatta Ramakantha's Tattvatrayanirnayavivrti, A Treatise on Siva, Souls and Maya with Detailed Treatment of Mala
Order should go to Prof. Okano
  1. 2008/07/23(水) 18:15:48|
  2. 未分類

Ratha Yatra in Fukuoka (Hakata Yamakasa Festival)


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山笠 841.jpg

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  1. 2008/07/13(日) 08:51:59|
  2. 未分類

Jinendrabuddhi's Visalamalavati 69.4

PST 69.4--6: ato nArthasya yathAsvabhAvaM niZcayaH Zakyate kartum iti *sandhAno bAhyetarapakSayor ekenaiva sUtreNa phalaviZeSavyavasthAM cikIrSur Aha --- svasaMvittiH phalaM vAtreti. Maybe sandhAno should be corrected to sandadhAno. *sandhAno > sandadhAno
  1. 2008/07/12(土) 10:13:41|
  2. 未分類

Jinendrabuddhi's PST

PST 66.7:
sAdRZyAtmano jJAnasya
perhaps should be corrected to
sadRZAtmano jJAnasya
because, as the editors noted, this passage is a gloss of PV III 302, (.... jJAnasya sadRZAtmanaH/), in which Dharmakirti describes jJAna as sadRZAtman and not sADRZyAtman. A cognition is similar to another cognition in that it is an anubhava. Clearly it is not the case that a cognition is ``similarity'' in nature.
  1. 2008/07/04(金) 18:28:02|
  2. 未分類

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